Irene Hope: God sommer!

- Det siste halvåret har vært utrolig spennende og lærerikt.
Kjære alle medlemmer i Farmasiforbundet

Sommerferien er her, og mange ser sikkert frem til noen uker med avslapping, sol og varme, sammen med familie, venner eller kun seg selv. Dette er tiden for å nyte.

Å komme seg vekk fra hektiske arbeidsdager gir overskudd og inspirasjon til å komme tilbake til jobb med ny giv.

Det siste halvåret har vært utrolig spennende og lærerikt. Motivasjonssamlingene var en utrolig motiverende og artig måte å synliggjøre Farmasiforbundet i Parat på. Vi fikk tilsendt mange bilder fra aktivitetene ute på apotekene, og mange var veldig kreative der ute. Dette var ikke bare synliggjøring av Farmasiforbundet og medlemmene, men bransjen og apoteket fikk også blest om hvilket fagpersonale som jobber i apoteket, og som er stolte av å bidra til et friskere Norge.

En av de store utfordringene dette halvåret har vært tariffoppgjøret. I Virke-området (Apotek 1, Boots og ikke-kjedeeide apotek) ble vi ikke enige i de innledende forhandlingene og oppgjøret gikk til mekling. Resultatet etter en krevende mekling ble et godt oppgjør for våre medlemmer i dette området. I Spekter-området har Vitus og sykehusapotekene gjennomført sine B-delsforhandlinger, og oppgjøret avsluttes 3. juli.

Det har også vært avholdt medlemsmøter i alle regioner med pensjon som tema. Pensjon er aktuelt for veldig mange, siden Farmasiforbundet har mange medlemmer som er i den aktuelle aldersgruppen. Det har vært utrolig inspirerende å være til stede på disse møtene og snakke med flotte medlemmer som gjør en utrolig faglig innsats på apotekene og er stolt av yrket sitt.

Du skal være stolt av den jobben du gjør på apoteket som autorisert helsepersonell. Apotekteknikerne gir råd og veiledning til pasienter/kunder og betjener tusenvis av legemidler hver eneste dag. Dere hjelper tusenvis av kunder og pasienter til bedre helse og en bedre hverdag. Dere gjør en forskjell. Vær stolt av det!

Jeg ønsker alle medlemmer en riktig god og varm sommer!