Nasjonalt Diabetesforum 2017: Bli ekspert på diabetes

Diabetesforbundet inviterer til Norges største diabeteskonferanse for helsepersonell. Programmet er av stor nytte for apotekteknikere som enten har særlig fokus på diabetes i sin nåværende apotekhverdag eller som ønsker å lære mer for å kunne bli ressurspersoner senere.
26. og 27. april arrangeres nasjonalt Diabetesforum på Gardermoen. Konferansen byr på et bredt program, og er en viktig tverrfaglig møteplass. En rekke spennende plenumsforedrag om blant annet diabetes mange ansikter (barn, ungdom, eldre og minoriteter), seinfølgene vi sjelden prater om, diabetes og spiseforstyrrelser, og nytt fra forskningen.

I tillegg kan du velge blant 13 paralleller som favner alt fra grunnkurs i diabetes type 1 og type 2 til praktiske ferdigheter innen injeksjonsteknikk og insulinpumpebehandling.

Med Helsedirektoratet som medarrangør, vil også Nasjonal faglig retningslinje for diabetes og Nasjonal diabetesplan vies stor oppmerksomhet.

Sist men ikke minst er det eget fagseminar for apotekansatte der Aslaug Johanne Risøy, farmasøyt, PhD-kandidat forteller om risikotesting i apotek, Ove Thorsø, fotterapeut, forteller om diabetiske fotsår, forebygging og oppfølging og Tilla L. Landbakk, diabetessykepleier, forteller om alt som er verdt å vite om blodsukkermåling.

Les mer om nasjonalt Diabetesforum 2017 her

Meld deg på her for å sikre deg plass på en svært viktig tverrfaglig møteplass

Earlybird-pris frem til 1. februar.

Frist for påmelding 15. mars.